torsdag 28. januar 2010

Maunt Maunganui

Vi kom frem og sola brøt ut etter en formiddag med regn i det vi var klar til å gå på stranda. Vi hadde ikke fri parkering før etter fem der vi bodde, vi måtte flytte bilen hver time, så vi kjørte like godt ned til stranda og ble der noen timer, så slapp vi tenke mer på det. Maunt Maunganui er som å komme til en turstby ved Middelhavet, hoteller, restauranter og folk på ferie, varmt og deilig med folkeliv til langt på natt, omtrent uansett dag. Vi koste oss på stranda, Moana fikk også endelig dreisen på Body boardet, så det ble sent før jentene kunne avslutte surfingen denne dagen også. Etter en dusj og middag, var vi klar for tur og klatret oss opp på vulkanfjellet, som byen har navnet sitt etter. Vi gikk i ca. en og en halv time, og hadde en nydelig utsikt over strender i alle retninger nesten hele tiden. Vi var så flinke at vi fortjente hver sin store is når vi kom ned igjen, så vi satt og så på folkelivet ved promenaden og koste oss til det var mørkt ute. Det ble en kjempefin dag, selv om den begynte med regnvær, det var igrunn greit, så var det ikke så varmt i bilen de to timene vi brukte på å kjøre fra Pauanui. Her kunne vi vært lenger, men vi må bevege oss sørover, siden vi satser på å være tilbake i Wellington på lørdag.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar