Så er den lange reisen over og den har gått over all forventning. Vi er litt slitne i kveld, men alle har holdt fint ut de tre flightene mellom mange tidssoner. Det blir spennende og se hvor lang tid det går før vi er inne i det New Zealandske tidsskjema. Etter å ha sjekket inn på hotellet i sentrum av Auckland, gikk vi ned til havnen og spiste meksikansk mat og så på gatelivet. Nå er det stilt på rommene og vi håper å være opplagte til et morgenbad før vi sjekker ut 12 i morgen og kjører nordover til Paihia
I Singapore var det varmt, så vi likte oss best ved bassenget. Den siste dagen holdt vi oss bare der, men vi var også på farten og så forskjellig de andre dagene. I Chinatown slo vi oss løs, og Simon hadde gjort en deal med en skredder om en flott skjorte med drage på ryggen før vi visste ordet av det Matilde fant seg morgenkåpe i samme stil, mens Moana kjøpte en kjempefin veske til sin DS.
På Night Safari var det veldig spennende, det var utrolig hvor mange dyr vi fikk se i mørket. De kom nærmere oss og var mye mer våkne enn de man vanligvis ser i dyrehager på dagtid. Men vi fikk ikke lov til å ta bilder, og ikke kunne vi snike heller, for de ble ikke bra uten blitz. Vi får huske dem i hodene våre.
Vi var også oppe i Singapore Flyer, en nyere og større versjon av London Eye, flott utsikt og fin guidet tur om hva vi så. Simon var svært fasinert av en flytende fotballbane i Marina Bay, slik er det når de har lite med tomteplass!
Singapore var billig, så jentene har kjøpt seg headset til PC og DS, for sine egne penger. De fikk nye flotte sko til turen av meg, jeg skulle gjerne hatt bedre tid til shopping, men vi har jo det vi trenger, så jeg bør vel ikke klage.
Barna koser seg stort sett sammen, de snakker med andre barn, Simon tar kontakt og preiker i vei, og folk er veldig positive til det, så det går fint. Matilde kommuniserer helt greit med folk, og satt for seg selv hele veien på de to første flightene i natt og snakket med de som satt ved henne. Moana ser på TV og har sluttet å klage over at de ikke snakker norsk. Hun spør hva ting betyr, og snapper opp nye ord hele veien.
I Singapore var det varmt, så vi likte oss best ved bassenget. Den siste dagen holdt vi oss bare der, men vi var også på farten og så forskjellig de andre dagene. I Chinatown slo vi oss løs, og Simon hadde gjort en deal med en skredder om en flott skjorte med drage på ryggen før vi visste ordet av det . Matilde fant seg morgenkåpe i samme stil, mens Moana kjøpte en kjempefin veske til sin DS.
På Night Safari var det veldig spennende, det var utrolig hvor mange dyr vi fikk se i mørket. De kom nærmere oss og var mye mer våkne enn de man vanligvis ser i dyrehager på dagtid. Men vi fikk ikke lov til å ta bilder, og ikke kunne vi snike heller, for de ble ikke bra uten blitz. Vi får huske dem i hodene våre.
Vi var også oppe i Singapore Flyer, en nyere og større versjon av London Eye, flott utsikt og fin guidet tur om hva vi så. Simon var svært fasinert av en flytende fotballbane i Marina Bay, slik er det når de har lite med tomteplass!
Singapore var billig, så jentene har kjøpt seg headset til PC og DS, for sine egne penger. De fikk nye flotte sko til turen av meg, jeg skulle gjerne hatt bedre tid til shopping, men vi har jo det vi trenger, så jeg bør vel ikke klage.
Barna koser seg stort sett sammen, de snakker med andre barn, Simon tar kontakt og preiker i vei, og folk er veldig positive til det, så det går fint. Matilde kommuniserer helt greit med folk, og satt for seg selv hele veien på de to første flightene i natt og snakket med de som satt ved henne. Moana ser på TV og har sluttet å klage over at de ikke snakker norsk. Hun spør hva ting betyr, og snapper opp nye ord hele veien.

Ved bassenget på hotellet koste vi oss hele tiden.
Her venter vi på bussen som skal ta oss til hotellet
etter Night Safari
I gatene var det julepynt i alle varianter, Simon så sitt snitt når scenen ble ledig :-)