torsdag 21. januar 2010

Waitomo




Selv om vi var solbrente og hadde badet nok, ( etter min mening) på søndagen, hoppet jentene i bassenget når vi kom frem der vi skulle bo. I Waitomo tok vi en rolig dag på mandagen, vi besøkte informasjonssenteret med museum over kalksteinsgrottene og bestemte oss for hvilken grottetur vi skulle velge å være med på neste dag. Etter det reiste vi til et sted der de drev med angorakaniner, de klipte dem hver tredje måned og vi fikk se på mens de gjorde det. Så fikk vi se hvordan de spant garn av ullen og der var selvfølgelig en butikk hvor vi kunne kjøpe produkter av angora, garn, klær mm. På "backpackers hostelet" gjorde vi en del skolearbeid, selv om Moana fant seg en liten venninne og ble litt opptatt med henne. Det er alltid kjekt når hun treffer barn, hun prater da mye mer engelsk, så jeg lar henne gjerne leke med andre barn. Ellers vil hun hele tiden spørre meg om ord, men da har hun ikke tid til å spørre meg, slik at da prøver hun seg frem og lærer på beste måte.
Tirsdagen ble den store turdagen og vi var med på en 4 timers tur de kalte "Spellbound". Vi reiste først en tur utover og besøkte en grotte full av "ildfluer", vi var der lenge slik at øynene våre skulle vende seg til mørket slik at vi så best mulig. Vi ble tatt langt innover i fjellet i en stor gummibåt. Så dro vi derfra, vandret ute i naturen til en annen grotte, der vi atter matet tamme åler i elven. Denne gangen var det et bein med geitekjøtt på som skulle friste ålen, og det gjorde det. Så gikk vi inn i en Kalkstainsgrotte med utrolige og flotte formasjoner.

Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar