Vi strotrivdes på hytta hos Faye og Alby i Pauanui, vi kom dit til lunsj på mandag, og måtte dra jentene hjem fra stranda etter at klokka var blitt seks på ettermiddagen. Hytta er bare 30 meter fra stranda, men surfen er såpass sterk at vi alltid må være der og holde et øye med dem, dessuten var det en deilig bris der, så det var ikke så varmt som ved hytta. Det er alltid livlig hos Faye og Alby, og jeg har aldri vært den eneste gjesten hos dem. Denne gangen var vi ni tilsammen, så vi havnet på madrasser på gulvet, for de hadde lånt bort den andre hytta de har på nabotomta til noen venners besøk. Fayes søster med mann, og sønn med samboer var der også sammen med oss. De var på fisketur med Alby når vi kom frem, men kom tomhendte til land og rakk akkurat lunsj sammen med oss. Tirsdagen tok Alby oss ut på båttur, ikke noe fisking, bare sightseeing. Vi besøkte først strøket der alle rikingene har sine sommerhus, Moana var helt overveldet og har i flere dager lurt på om ikke vi kan bli så rike :-)) De har bilveg på den ene siden av huset og "sjøveg" på den andre. Noen av husene er helt eventyrlige, for ikke og snakke om de båtene som ligger ved kaien. På huset på de to bildene til høyre har de helikopter innenfor de to store garasjeportene du ser, de som har huset bor nord for Auckland og tar helikopterert når de skal hit, så har de en bil som de bruker her. Så slipper de den to - tre timer lange kjøreturen hit når de skal på "hytta". Dette hadde de laget til her også sist jeg var her, men nå lager de enda flere slike "waterways", det er veldig populært.

Etter båtturen, spiste vi lunsj og gikk på stranda igjen, atter en dag i bølgene er bare populært, selv om jeg fikk dem på land slik at denne dagen rakk de også et par timer med skolearbeid før middag. Selv om vi ikke hadde fisket klarte vi å få deilig King fish til middag, Naboen kom med noen kilo fra en stor en han hadde tatt, og Alby grillet den til oss. Aldeles nydelig! Onsdag morgen pakket vi oss sammen og dro til Maunt Maunganui, den mest kjente surfestranda på New Zealand, den ligger som en tarm med strender på begge sider og med lite vulkanfjell på enden.

Etter båtturen, spiste vi lunsj og gikk på stranda igjen, atter en dag i bølgene er bare populært, selv om jeg fikk dem på land slik at denne dagen rakk de også et par timer med skolearbeid før middag. Selv om vi ikke hadde fisket klarte vi å få deilig King fish til middag, Naboen kom med noen kilo fra en stor en han hadde tatt, og Alby grillet den til oss. Aldeles nydelig! Onsdag morgen pakket vi oss sammen og dro til Maunt Maunganui, den mest kjente surfestranda på New Zealand, den ligger som en tarm med strender på begge sider og med lite vulkanfjell på enden.


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar