fredag 22. januar 2010

Vi reiser til Auckland

Onsdag morgen startet vi med godt mot fra Waitomo for å reise opp til Auckland for å besøke min venninne Margaret. Det er en tretimers kjøretur, så vi hadde planlagt å se oss rundt i Hamilton og ha en lang pause der, omtrent midt imellom. Jeg hadde lest om både museumer og andre ting vi kunne besøke, men vi jentene var happy med shopping og lunsj :-) Vi fremkalte noen bilder til scrapbøkene og fant noen småtterier og en jeans til Matilde. Så var vi fornøyde med Hamilton.
Når jeg bodde her i Auckland for 22 år siden, jobbet jeg som hushjelp i et hus langt sør for byen, akkurat på grensen til å kalle det å bo i Auckland. Jeg ville vise jentene og med mye fantasi og grubling fant vi huset. Det var veldig forandret og hadde tydelig andre eiere, så vi tok bare en liten titt før vi fant et sted og kjøpe oss en is i varmen. For varmt er det, særlig varmt var det å kjøre den dagen, så vi har alltids en unnskyldning til å kjøpe oss en is. Vi visste at Margaret ikke var hjemme før fem, og hun bor nord for byen, så vi måtte gjennom. Og det tok sin tid, vi traff akkurat rushet og satt i kø i nesten to timer på motorveien! Så jentene var helt i ekstase over at Margaret hadde boblekar rett utenfor stuedøra og var ikke sene om å hoppe i det etter en deilig middag som Wim, Margarets partner laget til oss. Og her trives vi godt så vi reiser ikke videre før mandag formiddag.
Om dagene har vi hatt litt skole på formiddagen før vi har fartet rundt og besøkt forskjellige ting, her har hun godt trådløst internett, så vi "Skyper" hjemover og koser oss.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar