Når jeg bodde her i Auckland for 22 år siden, jobbet jeg som hushjelp i et hus langt sør for byen, akkurat på grensen til å kalle det å bo i Auckland. Jeg ville vise jentene og med mye fantasi og grubling fant vi huset. Det var veldig forandret og hadde tydelig andre eiere, så vi tok bare en liten titt før vi fant et sted og kjøpe oss en is i varmen. For varmt er det, særlig varmt var det å kjøre den dagen, så vi har alltids en unnskyldning til å kjøpe oss en is. Vi visste at Margaret ikke var hjemme før fem, og hun bor nord for byen, så vi måtte gjennom. Og det tok sin tid, vi traff akkurat rushet og satt i kø i nesten to timer på motorveien! Så jentene var helt i ekstase over at Margaret hadde boblekar rett utenfor stuedøra og var ikke sene om å hoppe i det etter en deilig middag som Wim, Margarets partner laget til oss. Og her trives vi godt så vi reiser ikke videre før mandag formiddag.
Om dagene har vi hatt litt skole på formiddagen før vi har fartet rundt og besøkt forskjellige ting, her har hun godt trådløst internett, så vi "Skyper" hjemover og koser oss.

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar