Puh! Jeg hadde vel aldri trodd jeg skulle misunne kulden der hjemme, men etter noen dager her, føles det fristende å kunne fryse litt. Mo og Tony bor på Bribie Island like nord for Brisbane, og her er det varmt! Vi holder oss innendørs eller i sjøen, det som er mest plagsomt er imidlertid myggen, Tony fleiper med at jeg kan slutte og bekymre meg, for der er ikke plass til flere bitt på min kropp! Så når det endelig er svalt ute, blir det for mye mygg. Vi har badet og slappet av disse første dagene her, det var hektisk i Sydney, så det er godt å ikke ha for mye på tapeten. Vi grillet nede ved sjøen en ettermiddag og det er veldig fint og godt tilrettelagt her. Der er griller som alle kan bruke, med gratis gass, toaletter, vann, lekeplass og piknikbord like ved stranden. De har ikke sommertid her, så nå er vi bare ni timer foran dere der hjemme, og det blir mørkt veldig tidlig her. Når solen gikk ned i halv syv tiden, ble vi bombardert av mygg, så da var det bare å evakuere og komme oss innendørs. Denne øyen er full av feriehus, og mange fra Brisbane er her i helgene, både på dagstur og helgebesøk. Det tar ca. en time med bil inn til byen herfra. Vi skal reise inn i morgen, men bruker buss og tog, det er billigere og enklere enn å parkere inne i byen.
I dag tidlig var det første gang jeg hørte jentene snakke om at de gleder seg til å komme hjem og det er 12 dager igjen. De gleder seg til å treffe vennene sine igjen og har mye å fortelle til alle som gidder å høre :-) kan dessverre ikke si at jeg gleder meg til den hektiske hverdagen, men er helt syk etter å treffe Simon igjen, så det blir godt å komme hjem.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar