Temperaturen har heldigvis gått litt ned, så nå føler vi at vi godt kan kose oss her, tirsdag pøsregnet det, tordnet og lynte, det regnet mer det døgnet enn det hadde gjort på ni år. Men det var ikke slik at vi ble kalde, det var fremdeles varmt. Vi ruslet ned på biblioteket og lånte noen bøker som vi koste oss med innendørs, for ute var myggen særs fornøyd med fuktigheten.
En dag lånte vi bilen til Mo og kjørte litt nordover og besøkte Steve Irwins Australia Zoo. Det var en kjempeopplevelse! En helt annen type dyrepark enn jeg noen gang har besøkt, kan anbefales om noen skal til Brisbane. Vi fikk klappe og være veldig nær dyrene, i hvert fall de dyrene vi kunne være nær uten fare for livene våre. De hadde store show i ”Crocoseumet” med både elefanter, slanger, fugler og krokodiller, det var et stort stadium med storskjerm og plass til 5000 tilskuere, så det var som et lite ”Colorline”. Vi var der hele dagen og fikk nærkontakt med både kenguruer og koalaer, så tiden gikk fort. Det eneste som var plagsomt var myggen, vi tok på myggmiddel tre ganger overalt, men likevel var den rundt oss hele tiden. Ellers var det tre fornøyde jenter som kom hjem til Brisbane og fikk deilig middag og dessert til kvelden :-)
Sjekk ut www.australiazoo.com.au


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar