tirsdag 1. desember 2009

Reiseruta


Turen starter 7.desember, mandag morgen fra Vigra, i Oslo får vi besøke tante Siv til lunsj før vi setter kursen mot London kl. 17:10. Derfra er det nattflygning mot Singapore hvor vi etter 12 timer og 35 min lander kl.17:50 tirsdag lokal tid. Vi blir i Singapore til fredag kveld for å snu litt på døgnet, og kose oss med stort basseng og litt severdigheter. Her er link til hotellet vi skal bo på; http://www.shangri-la.com/en/property/singapore/traders
her har vi fått tips om Night Safari i dyreparken og skal selvsagt innom Chinatown, så får vi se hva mer vi finner på. Fredag 11.desember 22:15 har vi atter en nattflygning til Auckland på New Zealand, vi mellomlander i både Adelaide og Sydney og er fremme lørdag kveld 19:50 lokal tid. Da overnatter vi her; http://www.booking.com/hotel/nz/rendezvous-auckland.html?aid=304142 i Auckland sentrum til neste dag.
Søndagen får vi leiebilen og kjører nordover til Paihia til strender og mer bading, der skal vi bo ved stranden og planlegger en tur på sjøen for å svømme med delfiner. Her skal vi bo fra søndag til onsdag; http://www.bayadventurer.co.nz/index.html så kjører vi sørover igjen og skal være i Rotorua til søndag 20.desember. Der skal vi bade i gjørmebad, se krigsdans med maorier og besøke Geysirer og vandre i svovelduft i flere dager, vi skal bo her; http://www.crashpalace.co.nz/
Etter det setter vi kursen sørover mot Wellington hvor Kim og familien bor, vi tar en overnatting på veien, men den er i skrivende stund ikke booket, har planer om å ta den i Taupo. Vi feirer jul i Wellington og etter det skal vi på ferie sammen med Kim og familien, deres sommerferie begynner 21.desember, så det skal bli kjekt.
I romjulen fra 27. til 31.desember skal vi gå fra hytte til hytte her; http://www.doc.govt.nz/parks-and-recreation/national-parks/abel-tasman/ og skal bære med oss alt vi trenger for fem dager i naturen. Det er ikke Norsk Turistforeningsstandard på hyttene der, nei, vi må ta med alt av kokekar, mat og sengetøy selv. Det eneste som er der er en madrass og tak over hodet. Det blir spennende.

3 kommentarer:

  1. Dåkke er supertøffe! Kjempegod tur :) Flott med blogg for oss her hjemme som tenker på dåkke! Vær forsiktig og kos dåkke masse!

    SvarSlett
  2. Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil vi gratulere! Hipp hurra for Synnøve som har bursdag i dag :o) håper den første reisa har gått bra og alle er i fin form!Stor klem fra oss :)

    SvarSlett
  3. Hei tante Synnøve - gratulerer så mye med dagen!!! Regner med at bursdagsisen var megastor:-)) Kjekt å høre at alt er bra og at dåkke har kommet vel frem. Vi har nettopp sett på bilde fra hotellet og det er jo bare å bli misunnelig av. Hilse de andre så mye, klem fra oss 3 i Hatlane

    SvarSlett