Etter en noe fomlende venstrekjøring til og begynne med kom vi oss raskt nordover søndag formiddag. Birger og barna badet på hotellet mens jeg hentet bilen, så når vi fikk sjekket ut kjørte vi ut av storbyen til litt mindre forhold. Bilen er stor med grei bagasjeplass, Matilde og jeg var storfornøyd, mens Moana og Birger gren på nesa. Bilen er irrgrønn!! I begynnelsen ble det litt vindusviskere for blinklys, men nå har jeg det inne J
I Paihia hadde jeg funnet den flotteste ”Backpacker”, vi jentene hadde egen leilighet, mens guttaboys hadde fint tomannsrom. Der var nytt med store rom, fint basseng og en trivelig atmosfære, noen flere barn var der også. Ca. 200 meter til stranden, så vi fikk badet både her og der. Vi kom dit søndag ettermiddag, kjørte ca. 27 mil nord for Auckland, så vi fikk testet bassenget før sen middag.
Mandagen slappet vi av, fikk handlet litt og begynte med litt skolearbeid, bading fikk vi også tid til. Tirsdagen reiste vi på tur for å svømme med delfiner, veldig spennende. De lover aldri at man kan svømme med dem, det finnes en del regler for å beskytte delfinene, som at vi ikke kan svømme med de som har baby, eller er gravide. Så vi var spente på om vi så noen i det hele tatt. Men det fikk vi! Det som var synd var at det blåste så sterkt at barna ikke fikk gå uti sjøen. Vi fikk løyve for Simon hvis både Birger og jeg passet på ham, men det skulle gå fort, så når de stresset oss med å skynde oss uti, ble det for mye for Simon, så vi rakk det ikke vi to. Birger kom seg uti, og Matilde og Moana fikk tatt masse bilder av delfinene. De svømte helt inntil og under båten vår kjempelenge, veldig gøy!
I dag er det onsdag og vi måtte komme oss videre, vi kjørte i dag den lengste etappen vi skal ta, 47 mil, og det gikk helt greit. Vi har nå kommet til den svovelstinkende byen Rotorua etter en lang dag i bilen. Det ble til at jeg kjørte hele veien, Birger har ennå ikke tatt mot til seg og prøvd seg på feil side av veien, vi får se når det blir. Her i Rotorua skal vi være til søndag og gleder oss til nye eventyr J Her bor vi på en litt mer slitt ”Backpacker”, så Simon og Birger var litt misfornøyd med rommet, men etter en tur i boblebadet og et slag biljard følte også de seg hjemme. Sosialt med felles kjøkken og stue, så blir vi kjent med andre. Det er litt dårlig internett her, så det får bli som det er, jeg skriver nå dette avlogget, så kan jeg legge det inn når jeg får logget på. Jeg vil prøve og lage en bilde collage som jeg kan legge ut også, jentene sover og det er ro på rommet.
Vi har det kjempefint, bor i shorts og t-skjorter, en fleece når det blåser for mye. Mandag vasket jeg klær, hengte dem ut laget middag og når den var spist var klærne tørre! Her er en mild fønvind hele tiden. Simon er søt, han ser noe, drar frem kameraet og tar bilder. Alle tre gjør for så vidt det, de leker fint sammen nesten hele tiden og koser seg i varmen. Tiden flyr av gårde og mandag skal vi hjem til Kim for å feire jul der. Vi tar en overnatting på vei dit for å slippe og kjøre en hel dag til.
Høres ut som om dåkke er i et eventyr! Kos dåkke masse videre :o) stor klem fra Tøsse-gjengen!
SvarSlett