lørdag 26. desember 2009

En annerledes jul!

Vi har kost oss med jul, men andre juledag ”Boxing Day” er det full rulle igjen og vi har vært på shopping. I morgen tidlig tar vi fergen klokka 08:00 til Sør øya, der vi skal gå i fjellet i fem dager. Fire overnattinger i Abel Tasman National Park utenfor allfarvei, ingen mobildekning en gang. Så leier vi en bungalow ved stranden og vet ikke hvordan det er der, det blir fra nyttårsaften og i en uke fremover. Vi tar fergen tilbake til Wellington om kvelden den 7.januar.




Julen har vært annerledes og fin, på julekvelden holdt barna en liten konsert for oss, norsk sang, maori haka, irsk fele og gitar spilling og annen sang. Så var det bare og legge seg og håpe nissen ville komme i løpet av natten. Det gjorde han og før frokost var det utdeling og åpning av pakker. Så laget vi et deilig måltid, med både steik, grønnsaker og salat som vi spiste før vi gikk en lang tur i parken like ved her. Vel hjemme vanket det både desserter og andre godsaker. En deilig dag uten mye styr og ståk, 14 stykker er vi her nå i huset og alle koser seg med enten det ene eller det andre.


Lillejulaften fikk Birger fri og vi fire kjørte oss en lang tur rundt byen langsmed havet og endte opp på en badestrand der vi fant en flott cafè der vi spiste lunsj. Det ble ingen bading for det blåste litt for mye, men vi lekte og koste oss lenge der. Etterpå reiste vi inn til byen der de hadde satt opp ”Bungy Jumping” i en liten park, og alle tre hoppet kjempehøyt både lenge og vel. Kjempegøy!

Godt nytt aar til dere alle fra oss downunder!

3 kommentarer:

  1. Hei. Det er kjekt å følge dere på bloggen og se hvordan dere har det. Her feirer vi hvit jul med masse snø, aking og skigåing. Hilsen oss i nr. 14

    SvarSlett
  2. Hei! GOD JUL til dokke alle!Vi kosar oss med julesnø, men dokke ser ut som dokke stortrives i varmen.Kjekt å lese! Markus helsar til Birger! Kos dokke med mange fine opplevelsar!Og GODT NYTTÅR til dokke alle! Lillian & Markus

    SvarSlett
  3. Hei, hei. Godt nytt år til dere alle sammen. Det er spennende å lese om turen deres. Her er det masse snø til stor glede for de små.... Kos dere videre i varmen. Nyttårshilsen fra alle oss; Marie, Julie, Nina og Magne

    SvarSlett