Endelig er vi hjemme, vi kom hit til Kim og familien mandag etter en overnatting på vei sørover fra Rotorua. Lørdagen delte vi oss, og vi jentene tittet i butikker og shoppet litt, mens gutta gikk og badet. På ettermiddagen ville jentene også gjerne bade, så Simon sa ikke nei takk til en runde til i bassenget, så da gikk vi alle dit. Det var et flott offentlig bad der, mange basseng og spa avdeling, både utendørs og inne. Simon og Birger kom inn gratis, ”caretaker” kalte de den ordningen, nesten som vårt ledsagerbevis :-)

Søndag morgen klarte vi og komme oss av gårde tidlig, slik at vi fikk se en geysir som sprutet ut vann i et område sør for Rotorua. Det er en de provoserer til å eksplodere hver dag klokka kvart over ti. Det er veldig flott og spennende, Simon dro også frem kameraet der. De fortalte at det før hadde vært et fengsel i området der, og mens noen fanger skulle vaske klær i de varme kildene ble de overrasket av eksplosjonen som den kjemiske reaksjonen mellom såpen og vannet der førte til.
Etter å ha halvveis lovet et basseng på vår neste overnatting, kom vi ganske langt før vi fant et motell som hadde det. Vi stoppet litt før fire i en liten by, Morton, badet i bassenget, fikk dusjet oss og ruslet inn til byen og spiste på en liten kinarestaurant hvor vi hele tiden var de eneste gjestene. Der var en gate og kanskje 10 – 15 butikker. Det som var fint var at vi ikke var mer enn 2 – 3 timers kjøring unna Kims hus, så vi kom dit akkurat i passe tid til å spise lunsj med dem. Resten av dagen fikk vi vasket klær og slappet av her i det store huset ikke så langt fra sentrum i Wellington, vi klarte ikke og få noen av våre PCer på internett, de har ikke trådløs, så vi skjønner ikke hvorfor kabelen ikke vil virke. Vi får se hva vi får til etter hvert.
I dag har vi stort sett slappet av her hjemme, barna koser seg sammen, spiller litt (for mye) Play Station og leker fint i lag. Moana har vært litt tufs, men er fin igjen nå. Hun kastet opp flere ganger i løpet av natten på motellet, og var slapp utover dagen i går. Vi får krysse fingrene for at hun ikke klarte å smitte noen. Vi gikk en lang tur i en flott park like ved huset her, koste oss med sol og varme. Her hos Kim er vi for tiden 11, Kim og Brian har to barn, Saoirse som er like gammel som Simon, 13, og Takaterangi, eller Taka som vi kaller ham som er ni. Så er Kims foreldre Moana og Tony her fra Australia. Torsdag komme Kims søster, Cheryl med sine to døtre på 10 og 6 også, så vi blir 14 som skal feire jul her sammen. Her er heldigvis god plass, og mye fint vær til å være ute i, så vi koser oss.
Hello guys, just want too wish you all a merry X-mas, i see you being bussy workingout Tony, you lokks just as i left you 12 yers ago he he;-)
SvarSlettPrøvde å ringe dere tidligere, håper dere har det bare bra alle sammen. Superglad i dere barna mine,
Hilsen Nina & Papps 8-)
God jul alle sammen! Juleklem fra oss :o)
SvarSlett